22.04.2009

inn i min hage



Starter med de flotteste av de flotte: En bukett roser jeg fikk til bursdagen min av ingen ringere enn min samboer. Og han som bare pleier å gi meg blomster når han jobber overtid!
(Og de er veldig flotte, altså. Bare jeg som ikke har lært meg danderingskunsten)

Videre følger dagens cred. Denne fiffige 'kreasjonen' har overlevd helt siden sensommeren i fjor, og er en stayer av de sjeldne. Den har overlevd de andre blomstene jeg har forsøkt å pusle med så godt jeg kan, den har overlevd ferieturer, den har (foreløpig) overlevd Katt, og overlevd gjentatte drapsforsøk. Som regel har jeg kapitulert, og startet vanning igjen, etter en måneds tid. Den klamrer seg jo så himla godt fast til livet, stakkars sak.

 Dagens cred, altså!

Men så kommer nyanskaffelsen. 
En hilsen til bursdagen min, den er rosa-lilla, gjemt bak sin egen palme(?), ser stor og fluffy ut forfra, 
men er altså paddeflat (og vindskeiv) sett fra siden.

 En flyndre-blomst!! Jeg kan like gjerne legge all min elsk og kjærleik i den først som sist, for den er fra samme avsender som den flammerøde saken 
over.

Til sist et lite kosebilde av de to sjelefrendene.
Vi skal nok komme godt overens, jeg tror til og med de vil overleve flytting til sommeren.
Jeg kom forresten på at jeg glemte min kjære mynte-urteplante, men det er kanskje like så greit, da den er kraftig redusert etter drink-laging på lørdagsnatta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar