18.05.2009

17. mai er vi så glad i..

I år var det en annerledes 17. mai.
Fjorårets brukte jeg på å gå i russetoget, full og skrikende i en megafon om stakkars Lilleharem (bilen vår) som ikke ville gå.
Året før var jeg på jobb i Parken, mens en nydelig gutt lå hjemme hos meg og sov.
De to årene før der igjen var jeg tidlig oppe og gikk i tog, mens enda et år tidligere hadde vi nysirkusturné i Danmark, og jeg tilbrakte dagen på et dansk sykehus med brukket tå.
Konklusjon: Jeg har pleid å være aktiv på 17. mai. Men det var ikke tilfellet i år!

Jeg har aldri vært så fyllesjuk som det jeg var i går. Jeg innbiller meg selv at jeg var døden nær.
Alkoholinntaket mitt 16. mai, på verdens koseligste grillfest, var i utgangspunktet altfor mye øl. Så ble det servert likør, før en smarting kom med tequila, sambucca og tabasco(!!) I tillegg pattet jeg mer enn jevnlig på en vannpipe. En killer-oppskrift på en killer-hangover.
Kameraet mitt vitner heldigvis om andre fulle mennesker, og at jeg må ha ligget på gulvet en god del. (Interessant bildevinkel).
Kroppen min vitner om en kamp av de sjeldne om å få pusset tennene, da jeg våknet med størkna Aquafresh utover magen og armene. Badegulvet hadde også fått sin dose med tannkrem, i tillegg til klær som lå strødd utover de utenkeligste steder.
Så, jeg var derfor liiite blid da jeg våknet 17. mai av korpsmusikk rett utenfor huset. Jeg tror faktisk de gikk i tog i ring rundt leiligheta i flere timer, no kidding, i tillegg til at vi har et digert torg rett utafor, hvor de sikkert samlet seg (jeg orket ikke se ut). 
Jeg fikk krabbet inn på badet for å hente meg en ibux, og til min store fortvilelse så jeg at det bare var igjen to stusselige smertestillende. Storsinnet som jeg er, ga jeg avkall på den ene til
 fordel for min samboer. I tillegg til en hodepine ut av dimensjoner, meldte kvalmen seg etter hvert. Jeg har spydd omkring tre ganger i livet mitt etter 
at jeg har tatt meg en fest, så jeg føler meg heldig der, men ettervirkningene av grillfesten kvalifiserte tydeligvis for en runde på badet. Mmm.
Når jeg først er så fuckings dårlig etter en fest, er jeg mer eller mindre immobil. Da ligger jeg pal på sofaen resten av dagen. 
Det var noe jeg selvfølgelig ikke kunne i går. Vi dro nemlig tur/retur Lillehammer, der vi feiret bursdag og fikk servert grillmat og ondsinnede kommentarer om undertegnedes form.
Det var rolig nok, men definitivt ikke en 17. mai jeg vil ha ønskereprise på. Men jeg koser meg med bildene, og ser at jeg ihvertfall må ha hatt det utrolig moro den 16. mai! Hurra for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar