14.12.2009

Eksamenslesing

Det er helt fantastisk hvor mye annet som blir interessant så lenge man har noe man bør lese til...
Ta klesvasken, for eksempel. Jeg har ikke vært så à jour på to år, tenker jeg.
Ringe og fikse teite Nordea-ting (jeg har byttet bank. Jeg liker ikke Nordea, og angrer!)
Nordea har til og med sendt meg sånn "barnekort" - Visa Electron! Det er mobbing!
Nekta meg MasterCard har de også gjort! (MasterCard har jeg hatt i flere år i DnBNor, uten en eneste betalingsanmerkning)

Anyways.. min eksamenslesing burde bestått i å lese prosedyrer, og kunne årsaken til prosedyrene, og hva jeg må observere.
På onsdag er det praktisk prøve hvor jeg skal opp i enten injeksjoner, HLR, blodtrykk/pulsmåling, sengeredning(!), spesielt munnstell eller kateterisering.
Jeg tror jeg nå håper på HLR eller BT/pulsmåling. Hjerte-lungeredning (eller hjerte-hjerneredning som jeg har begynt å kalle det) er jo nokså logisk.


12. januar er det anatomi/fysiologi/biokjemi-eksamen. Med fryktelig mye pensum.
Jeg synes det er utspekulert dårlig gjort å ha eksamen rett etter jul - det blir en juleferie med ekstremt dårlig samvittighet...
Men så har jeg nå skjønt at 3 år på høgskole er 3 år med konstant skyldfølelse.
Så det er vel bare å venne seg til å ha samvittigheten hengende litt på slep etter seg.
..

1 kommentar:

  1. Kjenner igjen den, ja! Akkurat nå sitter jeg og leser om hva en utleier bør være obs på ved utleie av bolig. Sånn i tilfelle vi en gang får lyst til å leie ut del av huset vi en gang om fem-ti-femten år kommer til å kjøpe...

    SvarSlett