09.02.2010

I ny og ne uten d!

Nei, det heter faktisk ikke "i ny og ned", that makes no fucking sense! Det heter "i ny og ne". Idiot-bloggere.
"I ny og ne" vil beskrive hvor ofte jeg tar turen innpå her. "I ny og ned" beskriver ingenting. Snøft.

Denne uken er en slik uke jeg sikkert kunne satt spor av meg innpå her 4-5 ganger daglig, for på fredag er det medikamentregningseksamen.
Jeg trodde jeg ble ferdig med matte i 1. klasse, da jeg tok Y-matte for dumminger. Eller uinteresserte, da.
Men den gang ei. Fusjoner, milliliter, fortynninger, mmol, IE, miksturer, stikkpiller og injeksjonsløsninger; jeg er midt oppi alt sammen. Jeg skal kunne vite hvor stor dose av hva som helst skal være, til hvor ofte det skal settes, eller hvor mange dråper i minuttet du skal få legemiddelet ditt intravenøst. Dette skal jeg kunne til fredag, og jeg må ha alt riktig. For jeg vil vel ikke drepe en pasient pga en kommafeil?
Jeg vet jeg kan klare det med en feil, men aldri før har jeg hatt alt riktig på ei matteprøve. Huhu.
Men det er faktisk spennende! Det er det verste av alt :)

Ellers ser jeg på biler. Det er gøy. Jeg skulle bare ønske kjæreste hadde tid til å hjelpe meg. Han er forresten verdens snilleste.
Og på mandag er det praksis fram til mai! Det blir bra, det!

Ekornet mitt, der vi bodde før.
Treet var høyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar