12.02.2011

Helgestemning

Jeg ble ferdig med mappeoppgava i tide, men han kopen har pådratt seg en real hjernerystelse, og blir bare verre..
Har nå en viss peiling på hva det vil si å være mamma for en unge i trassalderen, tror jeg. Selv ikke lege og oss stammemedlemmer med helsefaglig bakgrunn har noe de/vi skulle sagt.. På jobb skal man, selv om man ikke husker avtaler man har gjort, bestillinger man har tatt, hva man har snakket om en halvtime i forveien, eller hvor man har lagt huskelappene sine.
Skulle gjerne feiret mappeoppgaven i dag, med frihelg, viiin og oppladning til praksisstart på mandag..
Men på grunn av kopen må jeg nøye meg med å tenke tilbake på lykkeligere tider, med gode venner og store glass med enda bedre innhold.
Jeg gjør meg altså klar for en lørdag i blå klær. Er ofte og jobber på Rema, men da alltid på kontoret. Så nå skal jeg ut på gulvet for første gang siden butikkens første sommer, da han ikke hadde alle ansatte på plass. Ikke det at herr Kjøpmannen klarer å holde seg unna jobb selv om jeg trekker i blått, men da har jeg ihvertfall litt kustus på hva han driver med.

Her i huset har det hele uken gått i soving og skriving. Jeg har skrevet oppgave, mens boff, mjau og hjernerystelsen sover. Alle rom er mørke, og om mennesket skulle finne på å være våken, hører vi på lydbok. Koselig, nesten som å være på hytta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar