02.02.2011

Robin Hood er død

Overskriften burde jeg kanskje egentlig brukt i forbindelse med et idealistisk forbilde, sammenliknbar med Robin Hood, men det er Knut Risan det er snakk om.
Alle andre forbinder Knut Risan med "Tre nøtter til Askepott", men ettersom det aldri har slått an hos meg, er det ikke derfra jeg har han, men fra Disney-filmen Robin Hood. Den mest ihjelslitte vhs-en i mammas filmhylle. Robin Hood gikk jeg aldri lei, jeg kunne alle replikker, og hver gang jeg var i lekeparken på Strandtorget, fikk jeg trumfet gjennom viljen min til å se på Robin Hood. Det var fra tiden før vi fikk videospiller, men gikk og leide videospiller og videoer på Heikkis. (Ah, gamle dager <3). Nå har jeg Robin Hood på DVD, og setter den fremdeles på i ny og ne (med norsk tale, selvfølgelig).
Knut Risan var for meg selveste Robin Hood, så det var leit å lese om Robin Hoods død.
Han lever heldigvis videre på film.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar